Zákon o verejnom obstarávaní (2015)

podľa právneho stavu k 6. 11. 2015 (Úplne znenia zákonov 35/2015)

Cena s DPH
6,14 €
Cena bez DPH
5,11 €
Rok vydania
2015
Väzba
Mäkká väzba
Forma produktu
Tlačená publikácia
Vydavateľstvo
Poradca podnikateľa

Zákon o verejnom obstarávaní (2015)

podľa právneho stavu k 6. 11. 2015 (Úplne znenia zákonov 35/2015)
Úplné znenie zákona NR SR č. 25/2006 Z. z. O VEREJNOM OBSTARÁVANÍ Po zmene zákonom č. 252/2015 Z. z.:
  • Zabezpečí sa vytvorenie verejného registra konečných užívateľov výhod subjektov, ktoré získavajú zákazky z verejného obstarávania, a to s cieľom dosiahnuť efektívnejšie a transparentné nakladanie s verejnými prostriedkami pri verejnom obstarávaní.
  • Zavádza sa definícia konečného užívateľa výhod. Verejný obstarávateľ a obstarávateľ nesmie uzavrieť zmluvu vo verejnom obstarávaní s uchádzačom alebo uchádzačmi, ktorí nemajú v registri konečných užívateľov výhod vedenom Úradom pre verejné obstarávanie zapísaných konečných užívateľov výhod a tiež ktorých subdodávatelia nemajú v registri konečných užívateľov výhod zapísaných svojich konečných užívateľov výhod. Uvedené povinnosti sa vzťahujú na nadlimitné zákazky a podlimitné zákazky bez využitia elektronického trhoviska.
  • Zákon zavádza povinnosť mať v registri konečných užívateľov výhod zapísaných konečných užívateľov výhod subdodávateľov, ktorí sa majú podieľať na dodaní plnenia v sume najmenej 30 % z hodnoty plnenia uvedenej v ponuke uchádzača, ak ide o nadlimitnú zákazku, ktorej predpokladaná hodnota je najmenej 10 miliónov eur alebo v sume najmenej 50 % z hodnoty plnenia uvedenej v ponuke uchádzača, ak ide o inú zákazku (t. j. o inú nadlimitnú zákazku alebo o podlimitnú zákazku bez využitia elektronického trhoviska).
  • Zavádza sa zákonná možnosť pre verejného obstarávateľa alebo obstarávateľa vypovedať zmluvu, koncesnú zmluvu alebo rámcovú dohodu uzavretú s uchádzačom, ktorý nemal v čase uzavretia zmluvy, koncesnej zmluvy alebo rámcovej dohody v registri konečných užívateľov výhod zapísaných konečných užívateľov výhod.
  • Menia sa pravidlá pre využívanie elektronického trhoviska, umožňuje sa využitie elektronického trhoviska aj na obstarávanie väčších nadlimitných zákaziek. Spodný limit pre povinné obstarávanie menších podlimitných zákaziek na elektronickom trhovisku pre samosprávy a ich organizácie sa zvýši zo súčasných 1 tis. eur na 5 tis. eur. Pre štátnu správu zostáva limit na úrovni 1 tis. eur.
  • Upravuje sa dynamický nákupný systém vzhľadom na nové pravidlá v elektronickej komunikácii. Pre tento spôsob elektronického obstarávania majú platiť pravidlá užšej súťaže.
  • Vzhľadom na zavedenie nových povinností sa navrhujú sankcie pre prípad ich neplnenia.