• Úvod
  • >>
  • Spracovanie záverečného účtu za rok 2019 a mimoriadne opatrenia vo finančnej oblasti pre samosprávu v súvislosti s koronavírusom

Spracovanie záverečného účtu za rok 2019 a mimoriadne opatrenia vo finančnej oblasti pre samosprávu v súvislosti s koronavírusom

Webinár vedený priamo s finančným kontrolórom má za cieľ informovať účastníkov o tom, ako správne spracovať záverečný účet v obci a vypočítať výsledok hospodárenia, a to bez neželaných sankcií.

Obsah vychádza z aktuálneho znenia zákona č. 583/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách územnej samosprávy a zákona č. 369/1990 Zb. o obecnom zriadení. Chýbať nebudú ani praktické upozornenia či odpovede na otázky z praxe zamestnancov obecných úradov a oddelení financií na mestských a miestnych úradoch. Vďaka dlhoročným profesijným skúsenostiam lektora si môžete navyše vypočuť aj jeho konkrétne zistenia, ktoré nadobudol z doposiaľ vykonaných kontrol.

Forma produktu
Webinár
Vydavateľstvo
Poradca podnikateľa
Autor
PhDr. Jozef Sýkora, MBA
Bez DPH S DPH
Webinár 24.4.2020 50 € 60 €

Spracovanie záverečného účtu za rok 2019 a mimoriadne opatrenia vo finančnej oblasti pre samosprávu v súvislosti s koronavírusom

Webinár vedený priamo s finančným kontrolórom má za cieľ informovať účastníkov o tom, ako správne spracovať záverečný účet v obci a vypočítať výsledok hospodárenia, a to bez neželaných sankcií.

Obsah vychádza z aktuálneho znenia zákona č. 583/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách územnej samosprávy a zákona č. 369/1990 Zb. o obecnom zriadení. Chýbať nebudú ani praktické upozornenia či odpovede na otázky z praxe zamestnancov obecných úradov a oddelení financií na mestských a miestnych úradoch. Vďaka dlhoročným profesijným skúsenostiam lektora si môžete navyše vypočuť aj jeho konkrétne zistenia, ktoré nadobudol z doposiaľ vykonaných kontrol.

Ako prebieha webinár a technické podmienky pre sledovanie nájdete TU.

Ako bonus získa každý účastník:

  • Záznam z webinára
  • Videoškolenie: Kontrola v štátnej správe v roku 2020 podľa zákona č. 10/1996 Z. z.

Cieľová skupina: zamestnanci obcí, miest, zamestnanci finančných oddelení/ekonomických úsekov obecných a mestských úradov, hlavní kontrolóri obcí a miest, útvar hlavného kontrolóra obce či mesta alebo útvar miestneho kontrolóra

Technické podmienky pre sledovanie:Prístup na internet.

Ako prebieha webinár?

Po zakúpení prístupu k online sledovaniu vám pár dní pred jeho konaním odošleme organizačné pokyny. Počas celého priebehu webinára môžete prostredníctvom chatu klásť otázky lektorovi seminára, na ktoré vám následne odpovie.

Uvedená oblasť webinára sa dotýka najmä miest a obcí. Lektor sa v rámci webinára venuje:

  1. povinnostiam pri zostavení záverečného účtu,
  2. upozorneniam do praxe,
  3. častým kontrolným zisteniam z vykonaných kontrol,
  4. otázkam z praxe zamestnancov obecných úradov a oddelení financií na mestských a miestnych úradoch.

Záverečný účet obce musí obsahovať celý rozsah povinností a tie sú určované i osobitnými predpismi. Účastníci sa dozvedia :

  1. Čo všetko má obsahovať záverečný účet?
  2. Ako správne vypočítať dlh obce a dlhovú službu?
  3. Aké novelizácie ovplyvňujú spracovanie a predloženie záverečného účtu?
  4. Ako má vyzerať stanovisko hlavného kontrolóra z návrhu záverečného účtu?
  5. Čo všetko sa zapája do výpočtu výsledku hospodárenia?
  6. Ako ovplyvňuje inventarizácia majetku, záväzkov a ich rozdielov spracovanie záverečného účtu?
  7. Čo sa zahrnuje do oblasti bilancie aktív a pasív?
  8. Ako má vyzerať zverejnenie poskytovaných dotácií?
  9. Ako zverejniť záverečný účet v roku 2020?
  10. Ako postupovať v prípade pripomienok verejnosti k textu návrhu záverečného účtu?

 

Lektor v rámci webinára využíva vlastné kontrolné zistenia a prezentuje aktuálny spôsob spracovania záverečného účtu s ohľadom na spracovanie stanoviska hlavného kontrolóra. Webinár je taktiež vhodný i pre hlavných kontrolórov obcí a miest či útvar hlavného kontrolóra.

Harmonogram: 09,00 – 11,00 – prednáška 11,00 – 11,15 – prestávka 11,15 – 13,00 – prednáška