Obchodné podmienky

Všeobecné obchodné podmienky

Vydavateľského a vzdelávacieho domu Poradca podnikateľa

(platné od 11. 11. 2015)

 

  1. VOP - on-line produkty a služby

  2. VOP - tlačené produkty (preddavkové produkty, periodická tlač a produkty za konečnú cenu)

  3. VOP - školenia a konferencie

 

On-line produkty a služby

  1. VŠEOBECNÉ USTANOVENIA  

    1. Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „VOP“) upravujú práva a povinnosti Vydavateľského a vzdelávacieho domu Poradca podnikateľa (ďalej len „poskytovateľ“), ktorý tvoria nasledovné spoločnosti:

 

  1. Poradca podnikateľa, spol. s r. o., Martina Rázusa 23A, 010 01 Žilina, IČO: 31 592 503
  2. S-EPI, s. r. o., Martina Rázusa 23A/8336, 010 01 Žilina, IČO: 36 014 991
  3. EUROKÓDEX, s. r. o., Martina Rázusa 23A, 010 01 Žilina, IČO: 44 871 384

 

  1. VOP zároveň upravujú práva a povinnosti užívateľov podľa bodu 2 ods. 5 týchto VOP a stanovujú podmienky, za ktorých im poskytovateľ poskytuje užívacie práva k on-line produktom a službám vrátane platných bonusov.

 

  1. ÚVODNÉ USTANOVENIA    

    1. Poskytovateľ poskytuje pre užívateľa on-line produkt/y, ktorých je prevádzkovateľom, vo forme internetových portálov www.epi.sk, www.vssr.sk, www.danovecentrum.sk, www.mzdovecentrum.sk, www.pp.sk, www.zakon.sk, www.zakonypreludi.sk,  www.manazerskecentrum.sk (spolu ďalej len „on-line produkty“), ktorých obsah tvorí obsah poskytovateľa a tretích osôb (ďalej len „obsah“).
    2. Poskytovateľ poskytuje pre užívateľa aj on-line službu/y, ktorými sa na účely týchto VOP rozumejú: noviny príslušnej produktovej skupiny (Daňové noviny, Mzdové noviny,  EPI noviny, PP noviny), monitoring Obchodného vestníka, monitoring Vestníka pre verejné obstarávanie,   monitoring Zbierky zákonov SR, prípadne monitoring aktuálnych výziev pre subjekty verejnej správy (ďalej len „on-line služby“, spolu aj „on-line produkty a služby“).
    3. Poskytovateľ poskytuje pre užívateľa aj on-line produkt/y pod názvom Daňová TV a Mzdová TV, ktorými sa na účely týchto VOP rozumejú video nahrávky príslušnej produktovej skupiny vo forme video školení, video príkladov z praxe, video článkov, video rozhodnutí súdov atď., (ďalej len „Daňová TV a Mzdová TV“).
    4. Pre každého užívateľa, ktorý si zakúpil predplatné niektorého z on-line produktov alebo on-line služby, poskytuje poskytovateľ predplatiteľskú výhodu, ktorou sa na účely týchto VOP rozumie Daňová pohotovosť a Mzdová pohotovosť (ďalej len „Daňová a Mzdová pohotovosť“). 
    5. Daňová a Mzdová pohotovosť predstavuje poradenstvo, ktoré poskytovateľ poskytuje z oblasti daní, účtovníctva, miezd a personalistiky v písomnej, telefonickej alebo on-line forme (chat) alebo prostredníctvom on-line rozhovoru. Informácie poskytované v rámci tohto poradenstva sú poskytované odborníkmi z ekonomickej a pracovnoprávnej oblasti a sú poskytované len na základe poskytnutých informácií užívateľa on-line produktu, s náležitou odbornou starostlivosťou, pričom majú len poradný charakter. Prevádzkovateľ nie je zodpovedný za akékoľvek priame či nepriame škody spôsobené postupom užívateľa alebo tretích osôb na základe poskytnutia týchto informácií. Poskytovateľ si vyhradzuje právo zasielať odpoveď do 21 dní od jej prijatia na e-mailovú adresu užívateľa, pričom počet otázok je obmedzený na 12 otázok ročne (z toho max. 2 otázky mesačne) na jedného zákazníka. Z dôvodu rýchleho a efektívneho vybavovania písomnej listárne je potrebné formulovať otázky jednoznačne, presne a zrozumiteľne a len z oblasti daní, účtovníctva a miezd. V prípade otázok, ktoré svojím charakterom nespadajú do danej oblasti, si poskytovateľ vyhradzuje právo vrátiť otázku späť užívateľovi. Poskytovateľ si vyhradzuje taktiež právo neodpovedať na tie otázky, ktoré svojou náročnosťou a neprimeraným rozsahom nespadajú do všeobecného poradenstva.
    6. Užívateľom on-line produktov a služieb poskytovateľa sú fyzické alebo právnické osoby, ktoré užívajú alebo nakupujú on-line produkty a služby poskytované poskytovateľom na základe zmluvného vzťahu a týchto VOP. Na účely použitia on-line produktu a/alebo služby je nevyhnutná registrácia užívateľa, s výnimkou toho produktu a/alebo služby, ktorých technická podstata si takúto registráciu nevyžaduje (ďalej len „užívateľ“).
    7. Vznik zmluvného vzťahu medzi poskytovateľom a užívateľom vzniká (i) zaplatením kúpnej ceny on-line produktu  a/alebo služby užívateľom uvedenej na zálohovej faktúre vystavenej poskytovateľom, (ii) vyplnením a potvrdením  objednávky užívateľom priamo na internetovom portáli poskytovateľa www.zakon.sk  alebo (iii) uzatvorením zmluvy o poskytnutí užívacích práv.
    8. Uzatvorením zmluvy medzi  poskytovateľom a užívateľom podľa bodu 2 ods. 6 sa stávajú VOP jej neoddeliteľnou súčasťou a sú záväzné medzi zmluvnými stranami.       
    9. Začatie používania on-line produktu a/alebo služby sa považuje za oboznámenie a vyjadrenie súhlasu užívateľa s VOP.

 

  1. OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV      

    1. Užívateľ uskutočnením objednávky dáva súhlas so spracovaním svojich osobných údajov poskytovateľovi v rozsahu: meno a priezvisko, adresa, doručovacia adresa, adresa elektronickej pošty, telefónne číslo za účelom fakturácie ním objednaných služieb a za účelom marketingovej činnosti - zasielania informácií o nových produktoch a službách poskytovateľa (ďalej spoločne všetko len ako „osobné údaje“).
    2. Poskytovateľ ako prevádzkovateľ osobných údajov sa zaväzuje, že bude postupovať pri spracúvaní osobných údajov v súlade s ustanoveniami zákona č. 122/2013 Z. z. o ochrane osobných údajov v platnom znení (ďalej len „Zákon o ochrane osobných údajov“).
    3. Užívateľ berie na vedomie, že je povinný svoje osobné údaje uvádzať správne a pravdivo a že je povinný bez zbytočného odkladu informovať predávajúceho o zmene vo svojich osobných údajoch.
    4. Užívateľ súhlasí, že poskytovateľ ako prevádzkovateľ osobných údajov je oprávnený poskytnúť osobné údaje spolupracujúcim tretím osobám – sprostredkovateľom (najmä obchodným zástupcom vykonávajúcich činnosť predaja produktov a služieb na základe zmluvy o obchodnom zastúpení), pokiaľ je to potrebné na zabezpečenie objednaných služieb užívateľa od poskytovateľa. Súhlas je udelený na dobu poskytovania služby a do času povinnej evidencie účtovných údajov o užívateľovi služby.
    5. Iným subjektom bude umožnený prístup k osobným údajom zákazníkov v len v prípadoch stanovených platnou právnou úpravou (najmä v priebehu správneho či trestného konania, ochrana práv spotrebiteľa).
    6. Osobné údaje bude poskytovateľ ako prevádzkovateľ osobných údajov spracúvať a archivovať v súlade s osobitnými predpismi. Osobné údaje budú spracúvané v elektronickej podobe automatizovaným spôsobom alebo v tlačenej podobe neautomatizovaným spôsobom.
    7. V prípade, ak sa užívateľ domnieva, že poskytovateľ alebo sprostredkovateľ vykonáva spracúvanie jeho osobných údajov v rozpore so zákonom, môže požiadať poskytovateľa o vysvetlenie, príp. odstránenie závadného stavu.
    8. Na základe Zákona o ochrane osobných údajov má užívateľ právo okrem iného na opravu nesprávnych, neúplných a neaktuálnych osobných údajov, na informácie o zozname osobných údajov, ktoré o ňom poskytovateľ spracúva, a ďalšie práva uvedené v § 28 ods. 1 cit. zákona.
    9. Užívateľ má právo kedykoľvek súhlas so spracovaním osobných údajov odvolať a to zaslaním písomnej žiadosti na adresu poskytovateľa.
    10. Užívateľ zaslaním objednávky súhlasí so zasielaním informačných emailov. Tieto informačné emaily sa zasielajú do doby, dokedy sa užívateľ neodhlási z tejto doplnkovej služby u poskytovateľa.

 

  1. CENA ON – LINE PRODUKTOV A SLUŽIEB      

    1. Cena za dodanie, zriadenie alebo poskytovanie  on-line produktu/ov a služieb poskytovaných užívateľovi za odplatu je vždy stanovená podľa aktuálneho cenníka poskytovateľa prístupného na internetovom portáli www.zakon.sk
    2. Poskytovateľ je oprávnený meniť cenník, štruktúru aj výšku cien za poskytovaný produkt a službu/y.

                         

  1. PLATOBNÉ PODMIENKY

     

    1. Po prijatí elektronickej objednávky na on-line produkt a/alebo službu zaslanej priamo na internetový portál poskytovateľa www.zakon.sk spôsobom podľa bodu 2.6 písm. (ii) a/alebo po uzatvorení zmluvy o poskytnutí užívacích práv pri nákupe on-line produktu/ov a/alebo služby spôsobom podľa bodu 2 ods. 6 písm. (iii) týchto VOP vystaví poskytovateľ užívateľovi zálohovú faktúru  na sumu zodpovedajúcu cene za dodanie, zriadenie alebo poskytnutie on-line produktu a/alebo služby podľa aktuálneho cenníka s lehotou splatnosti 14 dní. Po úhrade vyfakturovanej čiastky zašle poskytovateľ užívateľovi konečnú faktúru elektronicky na adresu uvedenú užívateľom, s čím užívateľ akceptáciou týchto VOP súhlasí. Užívateľ môže svoj súhlas so zaslaním konečnej faktúry v elektronickej podobe odvolať písomným oznámením na adresu poskytovateľa. Obdobie trvania prístupu sa začína dňom prijatia platby na účet poskytovateľa, najneskôr do dvoch pracovných dní po prijatí tejto platby a trvá v závislosti od charakteru vybraného on-line produktu a/alebo služby.
    2. Elektronická platba
      1. Užívateľ má možnosť zrealizovať platbu za ním vybraný produkt/y a/alebo služby aj prostredníctvom platobných systémov dodávateľa umiestnených na internetovom portáli www.zakon.sk
      2. V prípade takto zrealizovanej úhrady sa za zaplatenie užívateľom objednaného on-line produktu/služby považuje pripísanie finančných prostriedkov na účet poskytovateľa.
      3. Poskytovateľ po pripísaní finančných prostriedkov na jeho účet vyhotoví a zašle spôsobom uvedeným v bode 5 ods. 1 týchto VOP užívateľovi konečnú faktúru v súlade so zákonom č. 222/2004 Z. z. o dani z  pridanej hodnoty v platnom znení a zabezpečí dodanie zaplateného produktu/služby.
      4. Poskytovateľ sa zaväzuje poskytnúť užívateľovi zaslaním na jeho elektronickú adresu uvedenú pri objednávke prihlasovacie  údaje (prihlasovacie  meno a heslo), a to  do 2 pracovných dní od zaplatenia ceny za on-line  produkt a/alebo službu.
      5. Užívateľ sa zaväzuje riadne a včas zaplatiť cenu uvedenú v zálohovej faktúre za poskytovaný on-line produkt a/alebo službu najneskôr k dátumu splatnosti príslušnej zálohovej faktúry. V opačnom prípade sa objednávka ruší.
      6. Ak v prípade žiadosti alebo z dôvodov na strane užívateľa dôjde k zmene dohodnutého rozsahu poskytovaného on-line produktu alebo služby, bude zmenená cena, ako aj všetky náklady, ktoré musel poskytovateľ s takouto zmenou vynaložiť, účtované odo dňa vykonania zmeny zo strany poskytovateľa.     

      

  1. PRÁVA A POVINNOSTI UŽÍVATEĽA     

    1. Užívateľ berie na vedomie a súhlasí s tým, že:
      1. pre používanie tohto druhu produktov a služieb platia rovnaké morálne, etické aj právne pravidlá ako pri akejkoľvek inej forme verejného používania informácií;
      2. obsah týchto produktov a služieb je priebežne upravovaný podľa úvahy poskytovateľa, ktorý môže kedykoľvek bez predchádzajúceho upozornenia alebo súhlasu užívateľa meniť či odstraňovať akúkoľvek časť obsahu či prestať ich úplne poskytovať, resp. prevádzkovať; užívateľ tak môže stratiť trvalo alebo dočasne prístup k obsahu poskytovateľa a tretích osôb;
      3. porušenie VOP užívateľom oprávňuje poskytovateľa na odstránenie obsahu užívateľa, k okamžitému prerušeniu a/alebo zastaveniu poskytovania on-line produktu a služby a k zablokovaniu prístupu užívateľa k takémuto produktu a/alebo službe. Ak bude prístup z dôvodu preukázaného porušenia VOP užívateľovi zablokovaný, končí dňom takéhoto zablokovania prístupu automaticky platnosť a účinnosť zmluvného vzťahu medzi poskytovateľom a užívateľom, ako aj jeho registrácia, pričom nárok poskytovateľa na náhradu škody tým nie je dotknutý.               
    2. Užívateľ taktiež súhlasí s tým, aby poskytovateľ kedykoľvek skontroloval, či užívateľ používa on-line produkt v rozsahu a za podmienok ustanovených VOP a overil si ich dodržiavanie.
    3. Užívateľ sa zaväzuje uviesť pri registrácii do on-line produktu a/alebo služby uvedených v bodoch 2 ods. 1 až  ods. 4 VOP pravdivé, úplné a presné údaje a písomne oznámiť poskytovateľovi všetky zmeny svojich poskytnutých identifikačných údajov. V prípade porušenia tejto povinnosti sú rozhodné údaje uvedené v poslednej registrácii užívateľa a užívateľ zodpovedá za škodu tým poskytovateľovi spôsobenú.            
    4. Užívateľ je povinný chrániť prihlasovacie údaje pred stratou, odcudzením alebo zneužitím. Zároveň je užívateľ povinný neposkytnúť prístupové údaje tretej osobe, v opačnom prípade je prevádzkovateľ oprávnený pozastaviť poskytovanie služieb.

                 

  1. PRÁVA A POVINNOSTI POSKYTOVATEĽA                  

    1. Poskytovateľ poskytuje užívateľovi možnosť za odplatu používať on-line produkty a služby uvedené v bodoch 2 ods. 1 až ods. 4 VOP v súlade s týmito VOP, pričom poskytovateľ má výhradné právo k akémukoľvek zásahu do týchto  produktov a služieb a/alebo VOP.
    2. Zmeny poskytovania produktov a služieb a VOP a dátum účinnosti aktuálneho znenia VOP budú užívateľovi oznámené elektronicky ich zverejnením na internetových portáloch uvedených v bode 2 ods. 1 VOP alebo prostredníctvom e-mailovej správy doručenej na známu elektronickú adresu užívateľa.
    3. Ak užívateľ najneskôr do štrnásť (14) dní odo dňa zverejnenia oznámenia o zmenách v poskytovaní on-line produktov a služieb a VOP výslovne písomne nevyjadrí svoj nesúhlas s takýmito zmenami, považujú sa zmeny za odsúhlasené užívateľom a sú voči nemu účinné dňom účinnosti zmeny.
    4. Užívateľ má právo zmluvu  s poskytovateľom písomne formou doporučeného listu vypovedať do štrnástich (14) dní odo dňa oznámenia o zmenách poskytovaných produktov a služieb alebo VOP. V takomto prípade zmluva zaniká okamihom doručenia písomného oznámenia na adresu poskytovateľa.
    5. Poskytovateľ má právo obmedziť, prerušiť alebo zastaviť poskytovanie internetových  produktov a služieb z dôvodov nutnej správy, údržby a/alebo opravy, a to bez predchádzajúceho oznámenia užívateľovi či jeho súhlasu, a to na dobu nevyhnutnú na zrealizovanie nutnej správy, údržby a/alebo opravy.      
    6. Poskytovateľ je oprávnený sprístupňovať vo všetkých  on-line  produktoch a službách reklamu v zmysle platných VOP pre uverejňovanie inzercie v elektronických médiách poskytovateľa, a to aj reklamu kontextovo cielenú.

 

  1. OBMEDZENIE ZODPOVEDNOSTI POSKYTOVATEĽA ZA VADY A ZA ŠKODY                                          

    1. Poskytovateľ prehlasuje, že:
      1. informácie poskytnuté a sprístupnené v  on-line  produkte/och a službe/ách nie sú záväzné a majú informatívny charakter, nie sú odporúčaním, ponukou ani návrhom na uzavretie zmluvy, ak nie je výslovne uvedené inak alebo ak to nevyplýva z VOP;
      2. ak sú týmito informáciami právne predpisy uverejňované v Zbierke zákonov SR, jediným oficiálnym publikačným prostriedkom je Zbierka zákonov SR vydaná v tlačenej podobe Ministerstvom spravodlivosti SR a táto je rozhodujúca pre aktuálne znenie právneho predpisu;
      3. ak sú týmito informáciami záznamy z Obchodného vestníka a Vestníka verejného obstarávania, poskytovateľ zverejňuje záznamy z oficiálnych zdrojov bez akýchkoľvek zásahov a úprav,
      4. nezodpovedá a neposkytuje užívateľovi žiadnu záruku za nepretržité alebo bezchybné fungovanie internetových portálov, za odkazy na iné internetové stránky ani za rýchlosť užívateľom používaného internetového pripojenia,
      5. prepojenia na internetové stránky tretích osôb, ktoré sa nachádzajú na internetových portáloch poskytovateľa, sú poskytované s cieľom zvýšenia pohodlia užívateľov. Prechodom na tieto prepojenia užívateľ opúšťa internetové prostredie poskytovateľa. Poskytovateľ  nezodpovedá za obsah internetových stránok tretích osôb ani ich žiadnym spôsobom nekontroluje. 
    2. Poskytovateľ ďalej prehlasuje, že pre bezchybné používanie on-line produktov poskytovateľa (v PC a mobilných zariadeniach) je potrebné nasledovné vybavenie:
      1. počítač s prístupom do siete internet s minimálnou rýchlosťou pripojenia 512 kbit/s (64 kB/s),
      2. operačný systém (MS Windows 98SE/2000/XP/VISTA/7, Linux),
      3. kompatibilný internetový prehliadač (Internet Explorer 7.x, Mozilla Firefox 3.x, Opera 8.x a ich novšie verzie), v ktorom musia byť povolené funkcie: javascript a cookies,
      4. prehliadač dokumentov PDF (Acrobat Reader 7.x a vyšší),
      5. emailové konto.
    3. Zodpovednosť poskytovateľa v prípadoch prerušenia alebo obmedzenia poskytovania on-line produktov a služieb z dôvodov na strane poskytovateľa je voči užívateľovi obmedzená len na povinnosť poskytovateľa obnoviť ich poskytovanie. Túto povinnosť poskytovateľ nemá v prípade úplného zastavenia poskytovania on-line produktu alebo služby v súlade s VOP.

                                 

  1. DOBA TRVANIA ZMLUVY       

    1. Zmluva medzi poskytovateľom a užívateľom je uzatvorená na dobu určitú,  pokiaľ sa zmluvné strany nedohodnú inak.
    2. V prípade, že bola zmluva uzatvorená v písomnej podobe, pri výklade ustanovení týkajúcich sa obsahu právneho vzťahu majú individuálne dojednania obsiahnuté v písomnej zmluve odlišné od obsahu týchto VOP prednosť pred týmito podmienkami.
    3. Zmluva zaniká v prípadoch stanovených VOP, a to najmä uplynutím doby, na ktorú bola zmluva dojednaná,  písomnou dohodou alebo písomným odstúpením od zmluvy.
    4. Minimálna dĺžka užívacích práv je 12 mesiacov. Zmluva na dobu určitú sa automaticky predlžuje o 12 mesiacov v prípade, že žiadna zo zmluvných strán v lehote do 30 dní pred uplynutím doby užívacích práv nedoručí druhej zmluvnej strane písomné oznámenie, že si toto predĺženie nepraje.
    5. Do doby ukončenia zmluvy budú všetky nevyfakturované a/alebo neuhradené peňažné pohľadávky a záväzky vyplývajúce zo zmluvy vyrovnané najneskôr do štrnástich (14) dní od ukončenia zmluvy.

                                 

  1. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA                   

    1. Právne vzťahy medzi poskytovateľom a užívateľom neupravené VOP sa riadia právnym poriadkom Slovenskej republiky, najmä zákonom č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov, ak sa na ne nevzťahuje zákon č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov.     
    2. Tieto VOP strácajú účinnosť dňom nadobudnutia účinnosti neskorších VOP.
    3. Aktuálne VOP sú zverejnené po dobu dvadsaťštyri (24) hodín denne na internetovom portáli www.zakon.sk a v tlačenej podobe sú k dispozícii na adrese sídla poskytovateľa.
    4. Akékoľvek spory sa budú riešiť pred vecne a miestne príslušným súdom v Slovenskej republike. Zároveň akékoľvek reklamácie užívateľov v postavení spotrebiteľov budú vybavované v zmysle zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa v platnom znení. Reklamáciu je potrebné uplatniť písomne na adrese poskytovateľa.

 

Alternatívne riešenie sporov

  1. Účelom tohto článku VOP je informovať Spotrebiteľa o možnosti a podmienkach alternatívneho riešenia sporov medzi Predávajúcim a Spotrebiteľom.
  2. Alternatívnym riešením sporu je postup subjektu alternatívneho riešenia sporov, ktorého cieľom je dosiahnutie zmierlivého vyriešenia sporu medzi jeho stranami, t.j. medzi Spotrebiteľom a Predávajúcim. Spotrebiteľ môže svoj spor s Predávajúcim riešiť prostredníctvom alternatívneho riešenia sporov.
  3. Orgánom (subjektom) alternatívneho riešenia sporov je v zmysle všeobecne záväzných právnych predpisov Slovenská obchodná inšpekcia, na ktorú sa môže Spotrebiteľ obrátiť.
  4. Spotrebiteľ sa môže o podmienkach a platforme alternatívneho riešenia sporov informovať na: http://www.soi.sk/sk/Alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi
  5. Kupujúci môže podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov viď Čl. 14 ods. 1 a 2 nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 524/2013 z 21. mája 2013 o riešení spotrebiteľských sporov online, ktorým sa mení nariadenie (ES) č. 2006/2004 a smernica 2009/22/ES (nariadenie o riešení spotrebiteľských sporov online) (Ú. v. EÚ L 165, 18. 6. 2013).
  6. Odkaz na platformu: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show

 

 

Tlačené produkty (preddavkové produkty, periodickú tlač a produkty za konečnú cenu)

  1. VŠEOBECNÉ USTANOVENIA                    

    1. Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „VOP“) upravujú práva a povinnosti Vydavateľského a vzdelávacieho domu Poradca podnikateľa (ďalej len „poskytovateľ“), ktorý tvoria nasledovné spoločnosti:

 

  1. Poradca podnikateľa, spol. s r. o., Martina Rázusa 23A, 010 01 Žilina, IČO: 31 592 503
  2. S-EPI, s. r. o., Martina Rázusa 23A/8336, 010 01 Žilina, IČO: 36 014 991
  3. EUROKÓDEX, s. r. o., Martina Rázusa 23A, 010 01 Žilina, IČO: 44 871 384

 

  1. VOP zároveň upravujú práva a povinnosti užívateľov tlačených produktov (preddavkové produkty, periodickú tlač a produkty za konečnú cenu) a stanovujú podmienky, za ktorých sa užívateľom poskytujú tlačené produkty vrátane poskytovania  produktov vo formátoch on-line produktov, CD, DVD, PDF (ďalej len „elektronické tlačené produkty“), ktoré sú vo väčšine prípadov obsahovo zhodné s tlačenými produktmi.

 

  1. ÚVODNÉ USTANOVENIA       

    1. Poskytovateľ poskytuje pre užívateľa tlačené produkty vo forme tlačených periodík: Daňový a účtovný poradca podnikateľa, Dane a Účtovníctvo, Personálny a mzdový poradca podnikateľa, Práca, mzdy a odmeňovanie, Daňový špeciál (spolu ďalej len „tlačené periodiká“), ktorých obsah tvoria autorské príspevky a iné príspevky  poskytovateľa a tretích osôb (ďalej len „obsah“).
    2. Poskytovateľ poskytuje pre užívateľa tlačené produkty vo forme tlačených preddavkových produktov – tzv. tlačené preddavkové produkty, ktorými sa na účely týchto VOP rozumejú tlačené produkty dodávané po častiach v rámci jedného vydavateľského ročníka, ktorým je spravidla jeden kalendárny rok, ak zmluva neustanovuje inak. Ide najmä o tieto tlačené preddavkové produkty: SEPI Dane a poplatky, SEPI Účtovníctvo, SEPI Pracovné právo, Zbierka Zákonov SR, Finančný spravodajca a Úplné znenia zákonov (ďalej len „tlačené preddavkové produkty“).
    3. Poskytovateľ poskytuje pre užívateľa tlačené produkty vo forme tlačených produktov za konečnú cenu (ďalej len „tlačené produkty za konečnú cenu“), ktorými sa rozumejú produkty, ktorých cena je stanovená za dodanie konkrétneho produktu alebo služby, pričom je vyberaná od kupujúceho jednorazovo formou zaplatenia celej kúpnej ceny. Pôjde najmä o kusový predaj tlačených periodík a predaj monotematickej literatúry.
    4. Poskytovateľ si vyhradzuje právo poskytovať tlačené produkty aj v jej elektronickej podobe (elektronické tlačené produkty) v súlade s bodom 1 ods. 2 VOP a v spojitosti s bodom  2 ods. 1 až ods. 3 týchto VOP.  
    5. Okrem tlačených produktov a elektronických tlačených produktov si poskytovateľ vyhradzuje právo poskytovať aj vybrané produkty vo forme CD, DVD a PDF (ďalej len „elektronické produkty“). Pôjde najmä o tieto elektronické produkty: Vedenie jednoduchého účtovníctva vo formáte PDF, Účtovné súvzťažnosti vo formáte PDF a iné.
    6. Pre každého užívateľa, ktorý si zakúpil predplatné niektorého z tlačených produktov,  poskytuje poskytovateľ predplatiteľskú výhodu, ktorou sa na účely týchto VOP rozumie Daňová pohotovosť a Mzdová pohotovosť (ďalej len „Daňová a Mzdová pohotovosť“). 
    7. Daňová a Mzdová pohotovosť predstavuje poradenstvo, ktoré poskytovateľ poskytuje z oblasti daní, účtovníctva, miezd a personalistiky v písomnej a telefonickej forme  alebo prostredníctvom on-line rozhovoru. Informácie poskytované v rámci tohto poradenstva sú poskytované odborníkmi z ekonomickej a pracovnoprávnej oblasti a sú poskytované len na základe poskytnutých informácií užívateľa tlačeného produktu s náležitou odbornou starostlivosťou, pričom majú len poradný charakter. Prevádzkovateľ nie je zodpovedný za akékoľvek priame či nepriame škody spôsobené postupom užívateľa alebo tretích osôb na základe poskytnutia týchto informácií. Poskytovateľ si vyhradzuje právo zasielať odpoveď do 21 dní od jej prijatia na e-mailovú adresu užívateľa, pričom počet otázok je obmedzený na 12 otázok ročne (z toho max. 2 otázky mesačne) na jedného zákazníka. Z dôvodu rýchleho a efektívneho vybavovania písomnej listárne je potrebné formulovať otázky jednoznačne, presne a zrozumiteľne a len z oblasti daní, účtovníctva a miezd. V prípade otázok, ktoré svojím charakterom nespadajú do danej oblasti, si poskytovateľ vyhradzuje právo vrátiť otázku späť užívateľovi. Poskytovateľ si vyhradzuje taktiež právo neodpovedať na tie otázky, ktoré svojou náročnosťou a neprimeraným rozsahom nespadajú do všeobecného poradenstva.

 

  1. PREDMET KÚPNEJ ZMLUVY

    1. Poskytovateľ poskytuje užívateľovi tlačené produkty na základe kúpnej zmluvy uzatvorenej v súlade s § 409 a nasl. zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v platnom znení. Vznik zmluvy medzi poskytovateľom a užívateľom v takomto prípade vzniká (i) zaplatením kúpnej ceny tlačeného produktu užívateľom uvedenej na zálohovej faktúre vystavenej poskytovateľom, (ii) zaplatením prvého preddavku na jeden alebo viac produktov uvedeného na zálohovej faktúre vystavenej poskytovateľom, (iii) vyplnením a potvrdením  objednávky užívateľom priamo na internetovom portáli poskytovateľa www.zakon.sk.
    2. Oboznámenie sa s VOP a následne zaplatenie zálohovej faktúry nahrádza záväznú objednávku produktov v množstve uvedenom v zálohovej faktúre. VOP sú neoddeliteľnou súčasťou zálohovej faktúry.
    3. Užívateľ zaslaním objednávky dáva súhlas so spracovaním svojich osobných údajov poskytovateľovi v rozsahu meno a priezvisko, adresa, email, telefónne číslo s cieľom fakturácie ním objednaných tlačených produktov a zasielania informačných emailov poskytovateľa  užívateľovi. Poskytovateľ  sa zaväzuje, že bude postupovať pri spracúvaní osobných údajov v súlade s ustanoveniami zákona č. 122/2013 Z. z. o ochrane osobných údajov v platnom znení. Užívateľ súhlasí, že poskytovateľ je oprávnený poskytnúť osobné údaje spolupracujúcim tretím osobám, pokiaľ je to potrebné na zabezpečenie objednaných produktov užívateľa od poskytovateľa. Súhlas je udelený na dobu poskytovania tlačených produktov a do času povinnej evidencie účtovných údajov o užívateľovi služby.

       

  1. CENA, PLATOBNÉ A DODACIE PODMIENKY                    

    1. Periodická tlač a produkty za konečnú cenu
      1. Cena produktu za periodickú tlač a produktu za konečnú cenu sa stanovuje v závislosti od počtu kusov objednaného tlačeného produktu a je vyberaná od kupujúceho na základe zálohovej faktúry jednorazovo formou zaplatenia celej kúpnej ceny vrátane DPH.
      2. Po uzatvorení kúpnej zmluvy  pri nákupe produktu za periodickú tlač a produktu za konečnú cenu vystaví poskytovateľ užívateľovi zálohovú faktúru na sumu zodpovedajúcu cene za dodanie užívateľom vybraného počtu kusov tlačeného produktu podľa aktuálneho cenníka s lehotou splatnosti 14 dní a zašle ju elektronicky na adresu uvedenú užívateľom, pokiaľ užívateľ nepožiadal o jej zaslanie poštou. Po úhrade vyfakturovanej čiastky zašle poskytovateľ užívateľovi elektronicky na adresu uvedenú užívateľom daňový doklad (konečnú faktúru), s čím užívateľ akceptáciou týchto VOP súhlasí. Užívateľ môže svoj súhlas so zasielaním konečnej faktúry v elektronickej podobe odvolať písomným oznámením na adresu poskytovateľa. To sa nevzťahuje na užívateľa, ktorému bola zálohová faktúra zaslaná poštou a ktorému bude aj touto formou zaslaná konečná faktúra.
      3. Predmet kúpy bude zabalený obvyklým spôsobom tak, aby nedošlo k jeho poškodeniu počas prepravy.

 

  1. Preddavkové produkty
  1. Cena za preddavkové produkty sa stanovuje za dodanie kompletného ročníka a je vyberaná od kupujúceho formou preddavkov. Kupujúci dostane za zaplatený preddavok faktúru vo výške zaplateného preddavku. Táto faktúra nie je konečná a neukončuje odber  ročníka. Záverečné vyúčtovanie sa vykonáva po dodaní posledného čísla produktu konkrétneho ročníka na základe skutočného počtu vydaných čísiel. Z konečnej ceny produktu budú odpočítané prijaté preddavky, súčasťou ktorých je vyúčtovaná DPH. Náklady spojené s dodaním všetkých produktov znáša v plnom rozsahu kupujúci. Poskytovateľ si vyhradzuje právo požadovať úhradu v prípade navýšenia počtu čísiel v rámci jedného vydavateľského ročníka. V takomto prípade sa vyúčtovanie navýšených počtov čísiel alebo strán vykoná ihneď po ich dodaní.

 

  1. Elektronická platba

    1. Užívateľ má možnosť zrealizovať platbu za tlačené produkty aj prostredníctvom platobného systému poskytovateľa umiestneného na jeho internetovom portáli www.zakon.sk V prípade takto zrealizovanej úhrady sa za zaplatenie užívateľom objednaného produktu považuje pripísanie finančných prostriedkov na účet poskytovateľa. Poskytovateľ po pripísaní finančných prostriedkov na jeho účet vyhotoví a zašle spôsobom uvedeným v bode 4 ods. 1 písm. b) týchto VOP užívateľovi konečnú faktúru v súlade so zákonom č. 222/2004 Z. z. o dani z  pridanej hodnoty v platnom znení a zabezpečí dodanie zaplateného produktu.
    2. Užívateľ sa zaväzuje riadne a včas zaplatiť cenu uvedenú v zálohovej faktúre za poskytovaný produkt najneskôr k dátumu splatnosti príslušnej zálohovej faktúry. V opačnom prípade sa objednávka ruší.
    3. Dňom zaplatenia platby ceny sa rozumie deň pripísania čiastky ceny v prospech bankového účtu poskytovateľa.
    4. Ak v prípade žiadosti alebo z dôvodov na strane užívateľa dôjde k zmene plateného tlačeného produktu, bude zmenená cena, ako aj všetky náklady, ktoré musel poskytovateľ s takouto zmenou vynaložiť, účtované odo dňa vykonania zmeny zo strany poskytovateľa.

                       

  1. PRÁVA A POVINNOSTI UŽÍVATEĽA               

    1. Užívateľ berie na vedomie a súhlasí s tým, že po zaplatení zálohovej faktúry bude:
      1. odoberať objednaný tlačený produkt dodávaný poskytovateľom v dohodnutom množstve a počas celého dohodnutého obdobia;
      2. informovať poskytovateľa o všetkých skutočnostiach súvisiacich s realizáciou predaja tlačených produktov, v prípade právnickej osoby o zmene obchodného mena, sídla a miesta podnikania, právnej formy podnikania, IČO, ukončenia výkonu podnikateľskej činnosti, o zmene čísla pre telefonický kontakt, e-mailu; v prípade fyzickej osoby o zmene bydliska, čísla pre telefonický kontakt a/alebo e-mailu;
      3. v prípade nedodania zaplateného tlačeného tovaru oznámiť túto skutočnosť poskytovateľovi.      
    2. Začatie používania tlačeného produktu sa považuje za oboznámenie a vyjadrenie súhlasu užívateľa s VOP a užívateľ  sa zaväzuje, že ich bude užívať v súlade s týmito VOP, právnymi predpismi a pokynmi poskytovateľa. Porušenie VOP užívateľom oprávňuje poskytovateľa k okamžitému prerušeniu a/alebo zastaveniu poskytovania tlačených produktov, pričom nárok poskytovateľa na náhradu škody tým nie je dotknutý.

         

  1. PRÁVA A POVINNOSTI POSKYTOVATEĽA                                                

    1. Poskytovateľ poskytuje užívateľovi možnosť za odplatu používať tlačené produkty v súlade s týmito VOP.
    2. Poskytovateľ sa po prijatí zálohovej platby zaväzuje:
      1. dodávať tlačený produkt v objednanom množstve, nepoškodenom stave a počas celého dohodnutého obdobia;
      2. poskytovať informácie týkajúce sa zmien v distribúcii.
  1. Zmeny poskytovania tlačených produktov a VOP a dátum účinnosti aktuálneho znenia VOP budú užívateľovi oznámené elektronicky ich zverejnením na internetovom portáli poskytovateľa www.zakon.sk  alebo prostredníctvom e-mailovej správy doručenej na známu elektronickú adresu užívateľa.
  2. Ak užívateľ najneskôr do štrnásť (14) dní odo dňa zaslania oznámenia o zmenách v poskytovaní tlačených produktov a VOP výslovne písomne nevyjadrí svoj nesúhlas s takýmito zmenami, považujú sa zmeny za odsúhlasené užívateľom a sú voči nemu účinné dňom účinnosti zmeny.
  3. Užívateľ má právo zmluvu s poskytovateľom písomne formou doporučeného listu vypovedať do štrnástich (14) dní odo dňa oznámenia o zmenách poskytovaných tlačených produktov alebo VOP. V takomto prípade zmluva zaniká okamihom doručenia písomného oznámenia na adresu poskytovateľa.
  4. Poskytovateľ má právo obmedziť, prerušiť alebo zastaviť, alebo zablokovať prístup užívateľa k tlačenému produktu, a to najmä pri ich zneužití alebo podozrení z ich zneužitia užívateľom či treťou osobou, rovnako tak v ostatných prípadoch podstatného porušenia povinností užívateľa daných VOP alebo právnymi predpismi.
  5. Poskytovateľ je oprávnený sprístupňovať vo všetkých tlačených produktoch reklamu v zmysle platných VOP pre uverejňovanie inzercie v periodikách, a to aj reklamu kontextovo cielenú.

            

  1. ZODPOVEDNOSŤ ZA VADY A ZA ŠKODY                                

    1. Poskytovateľ prehlasuje, že ním poskytované tlačené produkty poskytuje bez právnych vád a že je oprávnený poskytovať k nim užívacie práva.
    2. Poskytovateľ zodpovedá užívateľovi za umožnenie prístupu k tlačeným produktom v rozsahu podľa formy zmluvy a VOP.
    3. Užívateľ berie na vedomie a súhlasí s tým, že užíva tlačené produkty na vlastnú zodpovednosť a riziko a že nesie a znáša všetky náklady na použitie tlačených produktov.
    4. V prípade, že užívateľ tlačených produktov zistí vadu na ním užívaných produktoch, je povinný túto vadu bezodkladne reklamovať poskytovateľovi v písomnej podobe na jeho adresu.
    5. Zodpovednosť poskytovateľa v prípadoch prerušenia alebo obmedzenia poskytovania tlačených produktov z dôvodov na strane poskytovateľa je voči užívateľovi obmedzená len na povinnosť poskytovateľa obnoviť ich poskytovanie. Túto povinnosť poskytovateľ však nemá v prípade úplného zastavenia poskytovania tlačeného produktu v súlade s VOP.          

       

  1. DOBA TRVANIA ZMLUVY                              

    1. Zmluva medzi poskytovateľom a užívateľom je uzatvorená na dobu jedného vydavateľského ročníka.
    2. V prípade, že bola zmluva uzatvorená v písomnej podobe, pri výklade ustanovení týkajúcich sa obsahu právneho vzťahu majú individuálne dojednania obsiahnuté v písomnej zmluve, odlišné od obsahu týchto VOP, prednosť pred týmito podmienkami.
    3. Zmluvný vzťah zaniká v prípadoch stanovených VOP, a to najmä písomnou dohodou, písomnou výpoveďou poskytovateľa alebo užívateľa s okamžitou účinnosťou alebo písomným odstúpením od zmluvy.
    4. Porušenie ustanovení týchto VOP užívateľom je porušením povinností vyplývajúcich mu zo zmluvy s poskytovateľom a môže byť dôvodom okamžitého prerušenia a/alebo zastavenia poskytovania tlačeného produktu.
    5. Pokiaľ VOP neustanovujú inak, je poskytovateľ oprávnený zmluvu vypovedať s okamžitou účinnosťou a užívateľ stráca nárok na vrátenie už zaplatenej ceny za tlačený produkt za celé fakturačné obdobie, t. j. po dobu jedného vydavateľského ročníka.
    6. Zo strany užívateľa je výpoveď zmluvy alebo odstúpenie od zmluvy v prípade užívateľa zo zákonných dôvodov uskutočnená doručením písomného oznámenia s uvedením čísla zmluvy alebo čísla faktúry poskytovateľovi na adresu poskytovateľa.
    7. V prípade odstúpenia užívateľa od zmluvy zmluva zaniká okamihom doručenia písomného oznámenia na adresu poskytovateľa.

                                 

  1. OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV                             

    1. Užívateľ uskutočnením objednávky dáva súhlas so spracovaním svojich osobných údajov poskytovateľovi v rozsahu: meno a priezvisko, adresa, doručovacia adresa, adresa elektronickej pošty, telefónne číslo za účelom fakturácie ním objednaných služieb a za účelom marketingovej činnosti - zasielania informácií o nových produktoch a službách poskytovateľa (ďalej spoločne všetko len ako „osobné údaje“).
    2. Poskytovateľ ako prevádzkovateľ osobných údajov sa zaväzuje, že bude postupovať pri spracúvaní osobných údajov v súlade s ustanoveniami zákona č. 122/2013 Z. z. o ochrane osobných údajov v platnom znení (ďalej len „Zákon o ochrane osobných údajov“).
    3. Užívateľ berie na vedomie, že je povinný svoje osobné údaje uvádzať správne a pravdivo a že je povinný bez zbytočného odkladu informovať predávajúceho o zmene vo svojich osobných údajoch.
    4. Užívateľ súhlasí, že poskytovateľ ako prevádzkovateľ osobných údajov je oprávnený poskytnúť osobné údaje spolupracujúcim tretím osobám – sprostredkovateľom (najmä obchodným zástupcom vykonávajúcich činnosť predaja produktov a služieb na základe zmluvy o obchodnom zastúpení), pokiaľ je to potrebné na zabezpečenie objednaných služieb užívateľa od poskytovateľa. Súhlas je udelený na dobu poskytovania služby a do času povinnej evidencie účtovných údajov o užívateľovi služby.
    5. Iným subjektom bude umožnený prístup k osobným údajom zákazníkov v len v prípadoch stanovených platnou právnou úpravou (najmä v priebehu správneho či trestného konania, ochrana práv spotrebiteľa).
    6. Osobné údaje bude poskytovateľ ako prevádzkovateľ osobných údajov spracúvať a archivovať v súlade s osobitnými predpismi. Osobné údaje budú spracúvané v elektronickej podobe automatizovaným spôsobom alebo v tlačenej podobe neautomatizovaným spôsobom.
    7. V prípade, ak sa užívateľ domnieva, že poskytovateľ alebo sprostredkovateľ vykonáva spracúvanie jeho osobných údajov v rozpore so zákonom, môže požiadať poskytovateľa o vysvetlenie, príp. odstránenie závadného stavu.
    8. Na základe Zákona o ochrane osobných údajov má užívateľ právo okrem iného na opravu nesprávnych, neúplných a neaktuálnych osobných údajov, na informácie o zozname osobných údajov, ktoré o ňom poskytovateľ spracúva, a ďalšie práva uvedené v § 28 ods. 1 cit. zákona.
    9. Užívateľ má právo kedykoľvek súhlas so spracovaním osobných údajov odvolať a to zaslaním písomnej žiadosti na adresu poskytovateľa.
    10. Užívateľ zaslaním objednávky súhlasí so zasielaním informačných emailov. Tieto informačné emaily sa zasielajú do doby, dokedy sa užívateľ neodhlási z tejto doplnkovej služby u poskytovateľa.

                                 

  1. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA                              

    1. Právne vzťahy medzi poskytovateľom a užívateľom neupravené VOP sa riadia právnym poriadkom Slovenskej republiky, najmä zákonom č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov, ak sa na ne nevzťahuje zákon č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov.
    2. Tieto VOP strácajú účinnosť dňom nadobudnutia účinnosti neskorších VOP.
    3. Aktuálne VOP sú zverejnené po dobu dvadsaťštyri (24) hodín denne na internetovom portáli poskytovateľa www.zakon.sk a v tlačenej podobe sú k dispozícii na adrese sídla poskytovateľa.
    4. Akékoľvek spory sa budú riešiť pred vecne a miestne príslušným súdom v Slovenskej republike. Zároveň akékoľvek reklamácie užívateľov v postavení spotrebiteľov budú vybavované v zmysle zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa v platnom znení. Reklamáciu je potrebné uplatniť písomne na adrese poskytovateľa.

 

Alternatívne riešenie sporov

  1. Účelom tohto článku VOP je informovať Spotrebiteľa o možnosti a podmienkach alternatívneho riešenia sporov medzi Predávajúcim a Spotrebiteľom.
  2. Alternatívnym riešením sporu je postup subjektu alternatívneho riešenia sporov, ktorého cieľom je dosiahnutie zmierlivého vyriešenia sporu medzi jeho stranami, t.j. medzi Spotrebiteľom a Predávajúcim. Spotrebiteľ môže svoj spor s Predávajúcim riešiť prostredníctvom alternatívneho riešenia sporov.
  3. Orgánom (subjektom) alternatívneho riešenia sporov je v zmysle všeobecne záväzných právnych predpisov Slovenská obchodná inšpekcia, na ktorú sa môže Spotrebiteľ obrátiť.
  4. Spotrebiteľ sa môže o podmienkach a platforme alternatívneho riešenia sporov informovať na: http://www.soi.sk/sk/Alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi
  5. Kupujúci môže podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov viď Čl. 14 ods. 1 a 2 nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 524/2013 z 21. mája 2013 o riešení spotrebiteľských sporov online, ktorým sa mení nariadenie (ES) č. 2006/2004 a smernica 2009/22/ES (nariadenie o riešení spotrebiteľských sporov online) (Ú. v. EÚ L 165, 18. 6. 2013).
  6. Odkaz na platformu: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show

 

Školenia a konferencie

  1. VŠEOBECNÉ USTANOVENIA     

    1. Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „VOP“) upravujú práva a povinnosti Vydavateľského a vzdelávacieho domu Poradca podnikateľa (ďalej len „poskytovateľ“), ktorý tvoria nasledovné spoločnosti:

 

  1. Poradca podnikateľa, spol. s r.o., Martina Rázusa 23A, 010 01 Žilina, IČO: 31 592 503
  2. S-EPI, s.r.o., Martina Rázusa 23A/8336, 010 01 Žilina, IČO: 36 014 991
  3. EUROKÓDEX, s.r.o., Martina Rázusa 23A, 010 01 Žilina, IČO: 44 871 384

 

  1. VOP zároveň upravujú práva a povinnosti užívateľov produktov a  služieb a stanovujú podmienky, za ktorých im poskytovateľ poskytuje produkty a služby vo forme odborného školenia, konferencie, on-line školenia a video školenia (ďalej len „produkty a služby“).

 

  1. ÚVODNÉ USTANOVENIA

    1. Poskytovateľ poskytuje pre užívateľa školenia a/alebo konferencie. Školením sa na účely týchto VOP rozumie odborné štúdium, ktorého podstatou je zabezpečenie prednášky, či série prednášok s diskusiou a pripomienkami poslucháčov, ktoré je sústredené na danú oblasť vzdelávania (ďalej len „školenie“). Konferenciou sa rozumie odborné podujatie zamerané na zabezpečenie prednášky, či série prednášok s diskusiou a pripomienkami poslucháčov, s ohľadom na danú oblasť vzdelávania (ďalej len „konferencia“).
    2. Poskytovateľ si vyhradzuje právo poskytovať pre užívateľa školenie aj v podobe video náhravky (ďalej len „video školenie“) alebo  v jeho elektronickej forme prostredníctvom jednotlivých informačných technológii (ďalej len „on-line školenie“).

 

  1. PREDMET KÚPNEJ ZMLUVY

    1. Poskytovateľ poskytuje užívateľovi produkty a/alebo služby na základe kúpnej zmluvy uzatvorenej v súlade s § 409 a násl. zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v platnom znení. Vznik zmluvy medzi poskytovateľom a užívateľom v takomto prípade vzniká (i) zaplatením kúpnej ceny produktu/služby užívateľom uvedenej na zálohovej faktúre vystavenej poskytovateľom na základe telefonickej komunikácie s užívateľom, (ii) zaplatením kúpnej ceny produktu/služby užívateľom uvedenej na zálohovej faktúre vystavenej poskytovateľom na základe registrácie vykonanej na portáli www.zakon.sk alebo www.profivzdelavanie.sk (iii) zaplatením kúpnej ceny vybraného školenia/konferencie v hotovosti priamo na mieste.
    2. V mimoriadnych prípadoch môže dôjsť k vzniku kúpnej zmluvy aj zúčastnením sa užívateľa na školení a/alebo konferencii na základe záväznej objednávky užívateľa. Záväzná objednávka je návrhom na uzatvorenie kúpnej zmluvy. K uzatvoreniu kúpnej zmluvy sa nevyžaduje formálne potvrdenie objednávky poskytovateľom, zmluva vzniká v takomto prípade samotnou účasťou užívateľa na vybranom školení a/alebo konferencii.
    3. Uzatvorením zmluvy medzi  poskytovateľom a užívateľom podľa bodu 3.1.  a bodu 3.2. sa stávajú VOP jej neoddeliteľnou súčasťou a sú záväzné medzi zmluvnými stranami.
    4. Záujemca o školenie, ktorý si neobjedná školenie a/alebo konferenciu spôsobom uvedeným v odseku 1 písm. (i) alebo písm. (ii) tohto bodu alebo podľa bodu 3.2. sa môže zúčastniť školenia a/alebo konferencie, pokiaľ to umožní kapacita daného školenia. V takomto prípade sa cena za školenie a/alebo konferenciu uhrádza priamo na mieste školenia/konferencie a v hotovosti.
    5. Užívateľ  súhlasí so zasielaním informačných emailov, pokiaľ sa neodhlási z tejto doplnkovej služby u poskytovateľa.

 

  1. CENA, PLATOBNÉ A DODACIE PODMIENKY                    

    1. Školenia a konferencie:
      1. Cena uvedená v zálohovej faktúre je cena za užívateľom uvádzaný počet účastníkov pre zvolené školenie a/alebo konferenciu špecifikované v zálohovej faktúre. Cena školenia a/alebo konferencie je vždy stanovená podľa aktuálneho cenníka poskytovateľa prístupného na internetových portáloch poskytovateľa, najmä na www.zakon.skwww.profivzdelavanie.sk. Poskytovateľ je oprávnený meniť cenník, štruktúru aj výšku cien za poskytované produkty a služby za podmienok uvedených v týchto VOP, a to najmä z dôvodu zmeny termínu alebo miesta konania školenia/konferencie alebo z dôvodu zabezpečenia adekvátnej náhrady lektora v prípade indispozície uvádzaného lektora.
      2. Po úhrade ceny uvedenej v zálohovej faktúre vystaví poskytovateľ užívateľovi v súlade so zákonom č. 222/2004 Z. z. o dani z  pridanej hodnoty v platnom znení konečnú faktúru a zašle ju elektronicky na adresu uvedenú užívateľom, s čím užívateľ akceptáciou týchto VOP súhlasí. Užívateľ môže svoj súhlas so zasielaním konečnej faktúry v elektronickej podobe odvolať písomným oznámením na adresu poskytovateľa. To sa nevzťahuje na užívateľa, ktorému bola zálohová faktúra na jeho žiadosť zaslaná poštou a ktorému bude aj touto formou zaslaná konečná faktúra. Úhradou ceny sa rozumie pripísanie finančných prostriedkov na účet poskytovateľa uvedený na zálohovej faktúre alebo úhrada ceny v hotovosti.
    2. On-line školenia a video školenia:
      1. Cena uvedená v zálohovej faktúre je cena za predplatné ročného prístupu užívacích práv do sekcie video školení a/alebo cena za požadovaný prístup resp. počet prístupov pre konkrétne požadované on-line školenie a/alebo video školenie špecifikované v zálohovej faktúre. Cena on-line školenia a/alebo video školenia je vždy stanovená podľa aktuálneho cenníka poskytovateľa prístupného na internetových portáloch poskytovateľa, najmä na www.zakon.skwww.profivzdelavanie.sk.  
      2. Po úhrade ceny uvedenej v zálohovej faktúre zabezpečí poskytovateľ dodanie produktu a/alebo služby a vyhotoví užívateľovi konečnú faktúru spôsobom podľa bodu 4 ods. 1 písm. b)  týchto VOP.
    3. Elektronická platba:
      1. Užívateľ má možnosť zrealizovať platbu za ním vybraný produkt a/alebo službu aj prostredníctvom platobných systémov dodávateľa umiestneného na internetovom portáli poskytovateľa www.zakon.sk
      2. V prípade takto zrealizovanej úhrady sa za zaplatenie užívateľom  objednaného produktu/služby považuje pripísanie finančných prostriedkov na účet poskytovateľa. Poskytovateľ po pripísaní finančných prostriedkov na jeho účet zabezpečí dodanie zaplateného produktu/služby.
      3. Zároveň poskytovateľ vyhotoví konečnú faktúru v súlade so zákonom č. 222/2004 Z. z. o dani z  pridanej hodnoty v platnom znení a zašle ju spôsobom  podľa bodu 4 ods. 1 písm. b) týchto VOP.
      4. Užívateľ sa zaväzuje riadne a včas zaplatiť cenu uvedenú v zálohovej faktúre za poskytovaný produkt a/alebo službu najneskôr k dátumu splatnosti príslušnej zálohovej faktúry.
      5. Ak v prípade žiadosti alebo z dôvodov na strane užívateľa dôjde k zmene dohodnutého rozsahu poskytovaného produktu alebo služby, bude zmenená cena ako aj všetky náklady, ktoré musel poskytovateľ s takouto zmenou vynaložiť, účtované odo dňa vykonania zmeny zo strany poskytovateľa.

 

  1. PRÁVA A POVINNOSTI UŽÍVATEĽA

    1. Užívateľ berie na vedomie a súhlasí s tým, že:
      1. počas školenia a/alebo konferencie sa bude riadiť pokynmi a informáciami oznámenými poskytovateľom;
      2. poskytne poskytovateľovi súčinnosť potrebnú pre riadne zabezpečenie objednaného školenia a/alebo konferencie;
      3. pre používanie on-line školenia a/alebo video školenia platia rovnaké morálne, etické aj právne pravidlá ako pri akejkoľvek inej forme verejného používania informácií;
    2. Užívateľ sa okamihom registrácie a/alebo začatím užívania produktu a/alebo služby zaväzuje, že ich bude užívať v súlade s VOP, právnymi predpismi a pokynmi poskytovateľa. Porušenie VOP užívateľom oprávňuje poskytovateľa na odstránenie obsahu užívateľa, k okamžitému prerušeniu a/alebo zastaveniu poskytovania produktov a služieb a k zablokovaniu prístupu užívateľa k produktu a/alebo službe. Ak bude prístup z dôvodu preukázaného porušenia VOP užívateľovi zablokovaný, končí dňom takéhoto zablokovania prístupu automaticky platnosť a účinnosť zmluvy medzi poskytovateľom a  užívateľom ako aj jeho registrácia, pričom nárok poskytovateľa na náhradu škody tým nie je dotknutý;
    3. Užívateľ sa zaväzuje uviesť pri registrácii do produktov a služieb spôsobom podľa bodu 3.1 písm. (ii) týchto VOP pravdivé, úplné a presné údaje a písomne oznámiť poskytovateľovi všetky zmeny svojich poskytnutých identifikačných údajov. V prípade porušenia tejto povinnosti sú rozhodné údaje uvedené v poslednej registrácii užívateľa a užívateľ zodpovedá za škodu tým poskytovateľovi spôsobenú.
    4. Zároveň sa užívateľ zaväzuje vyplniť pri objednaní školenia pre viacerých účastníkov ich registračné údaje spôsobom uvedeným v objednávke.
    5. Užívateľ sa zaväzuje zaplatiť celú cenu za objednané školenie a v prípade potreby preukázať túto skutočnosť dokladom, ktorý objednávateľ obdrží od poskytovateľa.           

 

  1. PRÁVA A POVINNOSTI POSKYTOVATEĽA

    1. Poskytovateľ sa zaväzuje:
      1. poskytnúť prístup pre zaregistrovaných užívateľov objednávateľa k on-line školeniu a/alebo video školeniu najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa úhrady produktu
      2. poskytovať informácie týkajúce sa objednaného školenia, ako i oboznamovať objednávateľa so zmenami súvisiacimi so školením
      3. vrátiť objednávateľovi zaplatenú cenu za neposkytnuté, resp. obdobným náhradným plnením nekompenzované školenie.
    2. Poskytovateľ má výhradné právo k akémukoľvek zásahu do produktov a služieb a týchto VOP. Zmeny poskytovania produktov a služieb a VOP a dátum účinnosti aktuálneho znenia VOP budú užívateľovi oznámené elektronicky ich zverejnením na internetovom portáli www.zakon.skwww.profivzdelavanie.sk alebo prostredníctvom e-mailovej správy doručenej na známu elektronickú adresu užívateľa. 
    3. Ak užívateľ najneskôr do štrnásť (14) dní odo dňa zverejnenia oznámenia o zmenách v poskytovaní produktov a služieb a VOP výslovne písomne nevyjadrí svoj nesúhlas s takýmito zmenami, považujú sa zmeny za odsúhlasené užívateľom a sú voči nemu účinné dňom účinnosti zmeny.
    4. Užívateľ má právo zmluvu s poskytovateľom písomne formou doporučeného listu vypovedať do štrnástich (14) dní odo dňa oznámenia o zmenách poskytovaných produktov a služieb alebo VOP. V takomto prípade zmluva zaniká okamihom doručenia písomného oznámenia na adresu poskytovateľa.
    5. Poskytovateľ má právo obmedziť, prerušiť alebo zastaviť poskytovanie on-line školenia alebo video školenia z dôvodov nutnej správy, údržby a/alebo opravy, a to bez predchádzajúceho oznámenia užívateľovi či jeho súhlasu, a to na dobu nevyhnutnú na zrealizovanie nutnej správy, údržby a/alebo opravy.
    6. Poskytovateľ je oprávnený sprístupňovať vo svojich produktoch a službách reklamu v zmysle platných VOP pre uverejňovanie inzercie v periodikách a elektronických médiách poskytovateľa, a to aj reklamu kontextovo cielenú.

 

  1. ZMENA SLUŽIEB ŠKOLENIA

    1. V prípade, že nastanú okolnosti, ktoré znemožňujú poskytovateľovi zabezpečiť školenie/konferenciu, program školenia/konferencie alebo lektora podľa uzavretej zmluvy, je poskytovateľ oprávnený zabezpečiť jeho zmenu alebo ho zrušiť, pričom je povinný oznámiť tieto skutočnosti bez zbytočného odkladu užívateľovi. V prípade zmeny lektora sa oznámenie užívateľovi spôsobom podľa prvej vety tohto článku VOP považuje za splnené uverejnením ospravedlnenia daného lektora na internetovom portáli poskytovateľa www.profivzdelavanie.sk.
    2. Poskytovateľ si vyhradzuje právo zrušiť školenie/konferenciu v prípade, ak nebol prihlásený minimálny počet účastníkov potrebný pre uskutočnenie konkrétneho vzdelávacieho podujatia.
    3. Pri zrušení školenia/konferencie zo strany poskytovateľa alebo pri závažnej zmene programu školenia má užívateľ právo voľby, či od zmluvy odstúpi alebo prevedie zaplatenú cenu na úhradu iného školenia/konferencie. Za závažnú zmenu sa nepovažuje zmena miesta realizácie školenia, zmena programu školenia alebo zmena lektora v prípade, že je zabezpečená adekvátna náhrada miesta, programu školenia alebo lektora..

 

  1. ODSTÚPENIE OD ZMLUVY A POPLATKY ZA STORNOVANIE

    1. Školenia a/alebo konferencie:
      1. Užívateľ má právo kedykoľvek pred začatím školenia/konferencie od zmluvy odstúpiť, a to písomným oznámením, ktoré je účinné dňom jeho doručenia poskytovateľovi alebo osobne v sídle poskytovateľa. Pri odstúpení od zmluvy je objednávateľ povinný uhradiť poskytovateľovi nasledovné poplatky za stornovanie (uvádzané čiastky platia len pre 1 osobu):
        • 50 % z ceny školenia, ak objednávateľ odstúpi od zmluvy v lehote do 7 až 4 pracovné dni pred termínom začatia školenia/konferencie,
        • vo výške 100% z ceny školenia, ak objednávateľ odstúpi od zmluvy v lehote menej ako 3 pracovné dni pred termínom začatia školenia/konferencie
      2. V prípade, že užívateľ alebo osoby, v prospech ktorých bolo školenie objednané, sa nezúčastnia školenia a/alebo konferencie z akéhokoľvek dôvodu, nemá užívateľ nárok na vrátenie ceny za školenie.

 

  1. DOBA TRVANIA ZMLUVY 

    1. Video školenia a/alebo konferencie:
      1. Zmluva medzi poskytovateľom a užívateľom je uzatvorená na dobu určitú,  pokiaľ sa zmluvné strany nedohodnú inak.
      2. V prípade, že bola zmluva uzatvorená v písomnej podobe, pri výklade ustanovení týkajúcich sa obsahu právneho vzťahu majú individuálne dojednania obsiahnuté v písomnej zmluve odlišné od obsahu týchto VOP, prednosť pred týmito podmienkami.
      3. Zmluva zaniká v prípadoch stanovených VOP, a to najmä uplynutím doby, na ktorú bola zmluva dojednaná,  písomnou dohodou alebo písomným odstúpením od zmluvy.
      4. Minimálna dĺžka užívacích práv je 12 mesiacov. Zmluva na dobu určitú sa automaticky predlžuje o 12 mesiacov v prípade, že žiadna zo zmluvných strán v lehote do 30 dní pred uplynutím doby užívacích práv nedoručí druhej zmluvnej strane písomné oznámenie, že si toto predĺženie nepraje.
      5. Do doby ukončenia zmluvy budú všetky nevyfakturované a/alebo neuhradené peňažné pohľadávky a záväzky vyplývajúce zo zmluvy vyrovnané najneskôr do štrnástich (14) dní od ukončenia zmluvy.

 

  1. OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV

    1. Osobné údaje užívateľa sú spracované na základe zákon č. 122/2013 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len "zákon o ochrane osobných údajov").
    2. Užívateľ uskutočnením objednávky dáva súhlas so spracovaním svojich osobných údajov poskytovateľovi v rozsahu: meno a priezvisko, adresa, doručovacia adresa, adresa elektronickej pošty, telefónne číslo za účelom fakturácie ním objednaných služieb a za účelom marketingovej činnosti - zasielania informácií o nových produktoch a službách poskytovateľa (ďalej spoločne všetko len ako „osobné údaje“).
    3. Užívateľ berie na vedomie, že je povinný svoje osobné údaje uvádzať správne a pravdivo a že je povinný bez zbytočného odkladu informovať predávajúceho o zmene vo svojich osobných údajoch.
    4. Užívateľ súhlasí, že poskytovateľ ako prevádzkovateľ osobných údajov je oprávnený poskytnúť osobné údaje spolupracujúcim tretím osobám - sprostredkovateľom (najmä obchodným zástupcom vykonávajúcich činnosť predaja produktov a služieb na základe zmluvy o obchodnom zastúpení), pokiaľ je to potrebné na zabezpečenie objednaných produktov a služieb užívateľa od poskytovateľa. Súhlas je udelený na dobu poskytovania služby a do času povinnej evidencie účtovných údajov o užívateľovi produktov a služby.
    5. Iným subjektom bude umožnený prístup k osobným údajom  zákazníkov len v prípadoch stanovených platnou právnou úpravou (najmä v priebehu správneho či trestného konania, ochrana práv spotrebiteľa).
    6. Užívateľ zúčastnením sa na školení a/alebo konferencii berie na vedomie a dáva výslovný súhlas s tým, že poskytovateľ je oprávnený v súlade s § 11 zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v platnom znení vyhotovovať obrazové (najmä fotografické), zvukové a zvukovo obrazové záznamy zákazníka (t. j. vrátane všetkých prvkov a prejavov jeho osobnosti) a používať ich na propagačné a marketingové účely poskytovateľa.
    7. Poskytovateľ je oprávnený na tieto účely  všetky takto získané záznamy v priebehu školenia a/alebo konferencie i kedykoľvek po jeho skončení v nevyhnutnej miere upravovať a v pôvodnej i prípadne takto zmenenej podobe ich zverejňovať vo všetkých druhoch svojich propagačných produktoch a materiáloch (video školenia, on-line školenia, Daňová TV a Mzdová TV atď.) a takto ich šíriť všetkými do úvahy pripadajúcimi spôsobmi, a to samostatne i v spojení s inými záznamami, dielami a prvkami. Za takéto použitie nevzniká užívateľovi žiaden finančný, materiálny alebo iný nárok.
    8. Užívateľ súhlasí, že ním poskytnuté osobné údaje v rozsahu obrazových snímok alebo obrazovo zvukových záznamov budú spracúvané len poskytovateľom alebo ním určeným sprostredkovateľom, ktorými na tieto účely sú:
    1. ESO9 Slovakia, s. r. o., so sídlom: Kollárova 2641/15, IČO: 44 452 675, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Žilina, Oddiel Sro, vložka č. 50292/L  a
    2. AION CS, s.r.o. so sídlom: nám. T. G. Masaryka 1280, 760 01 Zlín, IČO: 60738634, zapísaná v Obchodnom registri a Zbierke listín Krajského súdu v Brne, spisová značka č.: C 18117.).
    1. Osobné údaje bude poskytovateľ ako prevádzkovateľ osobných údajov spracúvať a archivovať v súlade s osobitnými predpismi. Osobné údaje budú spracúvané v elektronickej podobe automatizovaným spôsobom alebo v tlačenej podobe neautomatizovaným spôsobom.
    2. V prípade, ak sa užívateľ domnieva, že poskytovateľ alebo sprostredkovateľ vykonáva spracúvanie jeho osobných údajov v rozpore so zákonom, môže požiadať poskytovateľa o vysvetlenie, príp. odstránenie závadného stavu.
    3. Na základe zákona o ochrane osobných údajov má užívateľ právo okrem iného na opravu nesprávnych, neúplných a neaktuálnych osobných údajov, na informácie o zozname osobných údajov, ktoré o ňom poskytovateľ  spracúva, a ďalšie práva uvedené v § 28 ods. 1 cit. zákona.
    4. Užívateľ má právo svoj súhlas so spracovaním osobných údajov kedykoľvek odvolať zaslaním písomnej žiadosti na adresu poskytovateľa.
    5. Užívateľ zaslaním objednávky súhlasí so zasielaním informačných emailov. Tieto informačné emaily sa zasielajú do doby, dokedy sa užívateľ  neodhlási z tejto doplnkovej služby u poskytovateľa.

 

  1. OBMEDZENIE ZODPOVEDNOSTI ZA VADY A ZA ŠKODY                                  

    1. Poskytovateľ prehlasuje, že:
    1. ním poskytované produkty a služby poskytuje bez právnych vád a že je oprávnený poskytovať k nim užívacie práva,
    2. zodpovedá užívateľovi za umožnenie prístupu k plateným produktom a/alebo službám v rozsahu podľa formy zmluvného vzťahu a VOP,
    3. bezchybný prístup k on-line produktom (on-line školenia a video školenia) je kompatibilný s nasledovným programovým vybavením: Videá na portáli sa prenášajú pomocou prehrávača Adobe Flash. V prípade problémov s prehrávaním videí na portáli, sa odporúča nainštalovať najnovšia verzia prehrávača Flash, ktorú si klient môže stiahnuť na: http://get.adobe.com/cz/flashplayer/
    1. Zodpovednosť poskytovateľa v prípadoch prerušenia alebo obmedzenia poskytovania produktov a služieb z dôvodov na strane poskytovateľa je voči užívateľovi obmedzená len na povinnosť poskytovateľa obnoviť ich poskytovanie. Túto povinnosť však poskytovateľ nemá v prípade úplného zastavenia poskytovania produktu alebo služby v súlade s VOP.    

 

  1. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA                        

    1. Právne vzťahy medzi poskytovateľom a užívateľom neupravené VOP sa riadia právnym poriadkom Slovenskej republiky, najmä zákonom č. 513/1991 Zb. Obchodným zákonníkom v znení neskorších predpisov, ak sa na ne nevzťahuje zákon č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov.
    2. Tieto VOP strácajú účinnosť dňom nadobudnutia účinnosti neskorších VOP.
    3. Aktuálne VOP sú zverejnené po dobu dvadsaťštyri (24) hodín denne na internetovom portáli  poskytovateľa www.zakon.sk, www.profivzdelavanie.sk a v tlačenej podobe sú k dispozícii na adrese sídla poskytovateľa.
    4. Akékoľvek spory sa budú riešiť pred vecne a miestne príslušným súdom v Slovenskej republike. Zároveň akékoľvek reklamácie užívateľov v postavení spotrebiteľov budú vybavované v zmysle zákona o ochrane spotrebiteľa č. 250/2007 Z. z. Reklamáciu je potrebné uplatniť písomne na adrese poskytovateľa.

 

Alternatívne riešenie sporov

  1. Účelom tohto článku VOP je informovať Spotrebiteľa o možnosti a podmienkach alternatívneho riešenia sporov medzi Predávajúcim a Spotrebiteľom.
  2. Alternatívnym riešením sporu je postup subjektu alternatívneho riešenia sporov, ktorého cieľom je dosiahnutie zmierlivého vyriešenia sporu medzi jeho stranami, t.j. medzi Spotrebiteľom a Predávajúcim. Spotrebiteľ môže svoj spor s Predávajúcim riešiť prostredníctvom alternatívneho riešenia sporov.
  3. Orgánom (subjektom) alternatívneho riešenia sporov je v zmysle všeobecne záväzných právnych predpisov Slovenská obchodná inšpekcia, na ktorú sa môže Spotrebiteľ obrátiť.
  4. Spotrebiteľ sa môže o podmienkach a platforme alternatívneho riešenia sporov informovať na: http://www.soi.sk/sk/Alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi
  5. Kupujúci môže podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov viď Čl. 14 ods. 1 a 2 nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 524/2013 z 21. mája 2013 o riešení spotrebiteľských sporov online, ktorým sa mení nariadenie (ES) č. 2006/2004 a smernica 2009/22/ES (nariadenie o riešení spotrebiteľských sporov online) (Ú. v. EÚ L 165, 18. 6. 2013).
  6. Odkaz na platformu: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show