Novinky
Viac-
Personálny a mzdový poradca podnikateľa 12-13/2025
Publikácia prináša prehľad kľúčových povinností zamestnávateľa i zamestnanca v pracovnom pomere a zrozumiteľne objasňuje, aké informačné povinnosti musia obe strany dodržiavať, ako aj možné následky ich nesplnenia. Vysvetľuje pravidlá tzv. „bridge days“ – benefitu, ktorý umožňuje zamestnancom získať voľné dni navyše a zamestnávateľom zvyšovať atraktivitu na trhu práce a podporovať rovnováhu medzi pracovným a súkromným životom. Pozornosť venuje aj legislatívnym zmenám v organizácii pracovného času v doprave účinným od 15. júla 2025, ktoré prinášajú podrobnejšiu právnu úpravu pre členov leteckého a technického personálu. Viac zaujímavých tém nájdete v obsahu nižšie.23,05 € s DPH 21,95 € bez DPH
Detail -
Dane a účtovníctvo 8/2025
Letné vydanie DaÚ č. 8/2025 prináša mix aktuálnych legislatívnych noviniek a praktických riešení, ktoré vám uľahčia každodennú prax. Venujeme sa čerstvo schváleným zmenám v zákone o dani z príjmov platným od roku 2026 – od úprav v odpisovaní budov a technického zhodnotenia až po nový superodpočet na šport. Téma služobných vozidiel sa nesie v duchu prepojenia teórie a praxe – okrem zdanenia súkromného používania auta prinášame aj vzory interných smerníc na správne uplatnenie výdavkov na pohonné látky a požičanie auta zamestnancovi. V časti o DPH sa pozrieme na uplatňovanie sadzieb v komplikovanejších situáciách a zároveň vysvetlíme, ako získať späť DPH zaplatenú v iných krajinách EÚ – tzv. VAT refund. Záver patrí užitočnému prehľadu práv a povinností podnikateľa v konaní voči daňovému úradu, ktoré ilustrujeme na príkladoch z praxe.23,16 € s DPH 22,06 € bez DPH
Detail -
Práca, mzdy a odmeňovanie 7/2025
Publikácia PaM prináša prehľad kľúčových legislatívnych zmien pre zamestnávateľov, personalistov a mzdových účtovníkov. Vysvetľuje riziká kartelových dohôd na trhu práce, nové oznamovacie povinnosti do zdravotnej poisťovne od 1. januára 2026 a zmeny v zákone o pomoci v hmotnej núdzi. Dozviete sa aj to, ako sa v praxi posudzuje príspevok na rekreáciu zamestnancov a aký vplyv má zvýšenie životného minima na mzdy, odvody a sociálne dávky. Publikácia vám umožní rýchlo sa zorientovať v novinkách a pripraviť sa na ich dosah v každodennej praxi.18,27 € s DPH 17,40 € bez DPH
Detail
Obľúbené
Viac-
Bezpečnosť v praxi - odborný online systém
Ponúkame rýchly a štruktúrovaný pohľad na bezpečnosť nielen pre ľudí zaoberajúcich sa bezpečnosťou či environmentalistov. Všetko online na jednom mieste, dostupné kedykoľvek z ľubovoľného zariadenia. Zrozumiteľne a ľudsky poskytujeme praktické odporúčania odborníkov k legislatíve, či tvorbe vzorových dokumentov. Buďte včas informovaní o zmenách a vyhnite sa nesplneniu legislatívnych povinností či bezpečnostnému incidentu. Bezpečnosť v praxi je určený pre firmy, organizácie, manažérov, bezpečnostných pracovníkov, environmentalistov, zamestnávateľov, štátnu správu, mestá i obce.339,48 € s DPH 276 € bez DPH
Detail -
Vedenie jednoduchého účtovníctva
Aj v roku 2025 vám prinášame obľúbenú elektronickú príručku Vedenie jednoduchého účtovníctva. Zrozumiteľne a systematicky vysvetľuje účtovanie fyzických osôb, ktoré pri svojom podnikaní uplatňujú skutočne preukázané výdavky.
Účtujte v súlade s aktuálnymi zákonmi a platnými sumami. Praktické príklady vám ukážu, ako na to.25,30 € s DPH 20,57 € bez DPH
Detail -
Verejná správa Slovenskej republiky - odborný online systém
Odborný online systém Verejná správa SR - sprievodca legislatívou, účtovníctvom, výkazníctvom a doplnkovými informáciami triedenými podľa subjektov verejnej správy Slovenskej republiky.
Zakúpením produktu získavate ročný prístup k celému obsahu, funkciám a službám systému www.vssr.sk.265,68 € s DPH 216 € bez DPH
Detail
Akcie
Viac-
Komentár ku konsolidačnému balíku MF SR
Konsolidované účtovné závierky (ďalej len „KÚZ“) sú povinne auditované nezávislým audítorom, ktorého v ústrednej správe prostredníctvom verejnej súťaže centrálne obstaráva Ministerstvo financií SR. Pre 21 kapitol štátneho rozpočtu je audit KÚZ jedinečná príležitosť získať uistenie, či účtovníctvo organizácií v ich konsolidovanom celku je vedené správne a účtovná závierka poskytuje verný a pravdivý obraz o skutočnostiach, ktoré sú predmetom účtovníctva.20,48 €16,38 € s DPH16,65 €13,32 € bez DPH -
Vzor vedenia evidencie pre malý zdroj znečisťovania ovzdušia
Povinnosť vedenia prevádzkovej evidencie pre malý zdroj znečisťovania ovzdušia sa vzťahuje len na právnické osoby a fyzické osoby – podnikateľov.
Prevádzková evidencia o stacionárnom zdroji znečisťovania ovzdušia podľa vyhlášky č. 254/2023 Z. z.10,21 €8,17 € s DPH8,30 €6,64 € bez DPH -
Smernica o vedení účtovníctva účtovnej jednotky – digitálne účtovníctvo
Táto smernica o vedení účtovníctva účtovnej jednotky zohľadňuje a zakomponováva ustanovenia novely č. 456/2021 Z. z. účinnej od 1. 1. 2022 k vedeniu elektronických záznamov účtovníctva (tzv. digitalizácia účtovníctva). V bode č. 7 smernica podrobne popisuje a ustanovuje obeh jednotlivých druhov účtovných dokladov v účtovnej jednotke (došlé faktúry, odoslané faktúry, pokladničné doklady, bankové výpisy, zmluvy, objednávky, vyúčtovania cestovných náhrad, interné doklady, skladové príjemky a výdajky a pod.). Text vyznačený červenou farbou si účtovná jednotka prispôsobí a doplní podľa konkrétnych vlastných podmienok a pomerov v účtovnej jednotke.15,31 €12,25 € s DPH12,45 €9,96 € bez DPH