Novinky
Viac-
Personálny a mzdový poradca podnikateľa 12-13/2025
Publikácia prináša prehľad kľúčových povinností zamestnávateľa i zamestnanca v pracovnom pomere a zrozumiteľne objasňuje, aké informačné povinnosti musia obe strany dodržiavať, ako aj možné následky ich nesplnenia. Vysvetľuje pravidlá tzv. „bridge days“ – benefitu, ktorý umožňuje zamestnancom získať voľné dni navyše a zamestnávateľom zvyšovať atraktivitu na trhu práce a podporovať rovnováhu medzi pracovným a súkromným životom. Pozornosť venuje aj legislatívnym zmenám v organizácii pracovného času v doprave účinným od 15. júla 2025, ktoré prinášajú podrobnejšiu právnu úpravu pre členov leteckého a technického personálu. Viac zaujímavých tém nájdete v obsahu nižšie.23,05 € s DPH 21,95 € bez DPH
Detail -
Dane a účtovníctvo 9/2025
Septembrové čísle DaÚ otvárame predstavením čerstvej novely ZDP. Vysvetlíme, ako sa od 1. 1. 2026 zmení odpisovanie budov určených na ubytovanie a šport, a plynule nadviažeme témou, ako správne zaradiť alebo vyradiť nehnuteľnosť z obchodného majetku. Rozoberáme aj právnu úpravu daňových sankcií podľa Daňového poriadku a vysvetľujeme, čo hrozí pri porušení povinností. Z pohľadu DPH sa venujeme lízingu, vrátane najnovších legislatívnych zmien pri spätnom lízingu. V účtovníctve sa zameriavame na zámenu majetku a jej daňové a účtovné dôsledky. Nechýba ani téma sociálneho fondu – jeho tvorby, použitia, zdaňovania a účtovania – doplnená o praktický vzor smernice, ktorý môže využiť každý zamestnávateľ.22,20 € s DPH 21,14 € bez DPH
Detail -
Práca, mzdy a odmeňovanie 7/2025
Publikácia PaM prináša prehľad kľúčových legislatívnych zmien pre zamestnávateľov, personalistov a mzdových účtovníkov. Vysvetľuje riziká kartelových dohôd na trhu práce, nové oznamovacie povinnosti do zdravotnej poisťovne od 1. januára 2026 a zmeny v zákone o pomoci v hmotnej núdzi. Dozviete sa aj to, ako sa v praxi posudzuje príspevok na rekreáciu zamestnancov a aký vplyv má zvýšenie životného minima na mzdy, odvody a sociálne dávky. Publikácia vám umožní rýchlo sa zorientovať v novinkách a pripraviť sa na ich dosah v každodennej praxi.18,27 € s DPH 17,40 € bez DPH
Detail
Obľúbené
Viac-
Bezpečnosť v praxi - odborný online systém
Ponúkame rýchly a štruktúrovaný pohľad na bezpečnosť nielen pre ľudí zaoberajúcich sa bezpečnosťou či environmentalistov. Všetko online na jednom mieste, dostupné kedykoľvek z ľubovoľného zariadenia. Zrozumiteľne a ľudsky poskytujeme praktické odporúčania odborníkov k legislatíve, či tvorbe vzorových dokumentov. Buďte včas informovaní o zmenách a vyhnite sa nesplneniu legislatívnych povinností či bezpečnostnému incidentu. Bezpečnosť v praxi je určený pre firmy, organizácie, manažérov, bezpečnostných pracovníkov, environmentalistov, zamestnávateľov, štátnu správu, mestá i obce.339,48 € s DPH 276 € bez DPH
Detail -
Mzdové centrum - odborný online systém
Mzdy a personalistika na jednom mieste – odborný online systém poskytujúci overené informácie z oblastí miezd, pracovného práva a personalistiky podľa najnovších zákonov, vyhlášok a noviel.Zakúpením produktu získavate ročný prístup k celému obsahu, funkciám a službám systému www.mzdovecentrum.sk.
499,38 € s DPH 406 € bez DPH
Detail -
Daňové centrum - odborný online systém
Dane a účtovníctvo na jednom mieste - odborný online systém poskytujúci overené informácie z oblastí daní a účtovníctva podľa najnovších zákonov, vyhlášok a noviel.
Zakúpením produktu získavate ročný prístup k celému obsahu, funkciám a službám systému Daňové centrum.499,38 € s DPH 406 € bez DPH
Detail
Akcie
Viac-
Smernica o inventarizácii pokladnice
Pri uzatváraní kalendárneho roka musí zamestnávateľ v oblasti mzdového účtovníctva vykonať úkony smerujúce k príprave na účtovnú závierku za účtovné obdobie a ročného zúčtovania preddavkov na daň z príjmov zo závislej činnosti za zdaňovacie obdobie, spočívajúce predovšetkým v odsúhlasení a uzatvorení mzdových listov a ostatných evidencií za kalendárny rok a vystavení potvrdení v súvislosti s poskytovaním mzdy a vyberaním preddavku na daň z príjmov zo závislej činnosti.8,35 €7,51 € s DPH6,79 €6,11 € bez DPH -
Vzorový pracovný poriadok pre VÚC, obce ich rozpočtové a príspevkové organizácie
Tento pracovný poriadok so zmenami od 1. januára 2023 podrobnejšie konkretizuje všeobecné ustanovenia právnych predpisov na podmienky zamestnávateľa s cieľom zabezpečiť udržiavanie vnútorného poriadku, dodržiavanie pracovnej disciplíny, rovnosť nárokov bez ohľadu na pohlavie zamestnanca a korektné vzájomné pracovnoprávne vzťahy pri plnení alebo zabezpečovaní plnenia pracovných úloh zamestnancov a pracovný úloh zamestnancov pri vykonávaní prác vo verejnom záujme a zamestnávateľa.18,39 €14,71 € s DPH14,95 €11,96 € bez DPH -
Vzor vedenia evidencie pre malý zdroj znečisťovania ovzdušia
Povinnosť vedenia prevádzkovej evidencie pre malý zdroj znečisťovania ovzdušia sa vzťahuje len na právnické osoby a fyzické osoby – podnikateľov.
Prevádzková evidencia o stacionárnom zdroji znečisťovania ovzdušia podľa vyhlášky č. 254/2023 Z. z.10,21 €8,17 € s DPH8,30 €6,64 € bez DPH